1 жовтня 2018 року о 12:30 в конференц-залі Національного музею ім.Тараса Шевченка відбулась прес-конференція “Програма поповнення фондів публічних бібліотек 2018: результати відбору книжок для закупівлі від Українського інституту книги.
У прес-конференції брали участь:
Олександра Коваль, директорка Українського інституту книги
Юрій Рибачук, заступник Міністра культури України
Артем Лобанов, керівник відділу по роботі з бібліотеками та оцифрування
Тетяна Ярошенко, членкиня Експертної ради, проректорка Національного університету "Києво-Могилянська Академія";
Ірина Батуревич, заступниця голови Експертної ради, культурна менеджерка, журналістка "Читомо".
Команда Українського інституту книги, що цього року вперше відповідала за програму закупівель, представила результати відбору, презентувавши як зведений рейтинг всіх книжок, що були подані на розгляд Експертної ради, так і перелік книжок, що за результатом голосування експертів будуть закуплені у державні публічні бібліотеки у 2018 році.
Ефективність процесу
5 жовтня (Наказ №102 та №104) Український інститут книги оголосив початок прийому пропозицій щодо закупівлі книжкової продукції для поповнення бібліотечних фондів у 2018 році від суб'єктів видавничої справи, внесених до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції відповідно до вимог статті 12 Закону України «Про видавничу справу». При подачі заявок видавці керувалися Порядком відбору книжкової продукції.
З 9 по 19 жовтня було подано 2 779 найменувань книжкової продукції від 137 видавництв. Прийнято до розгляду і було надано для оцінки Експертною радою 2 470 книжок. 25-26 жовтня Експерти ознайомилися з книжками, розміщеними в Національній історичній бібліотеці України. 27 жовтня Експертна рада на своєму засіданні одноголосно схвалила закупівлю 741 назви книжок загальним накладом 1 028,8 тис. прим. від 92 видавництв на загальну суму 119 996 390,00 млн.грн.
Порівняння цифр 2017 та 2018 року:
У бібліотеки потрапить удвічі більше книжок, ніж торік;
Одна закуплена книжка припадатиме на 40 осіб, і це дуже гарний показник
Повний перелік поданих книжок та Додаток1 до цього Переліку (що враховує виправлення та доповнення до основного списку) доступні за посиланням.
Фаховість експертів
Експертна рада вперше була сформована з відомих осіб, інформацію про яких легко знайти в інтернеті, щоб переконатися в їхній компетентності. ЕР складалась з 36 фахівців (запрошено було 40, але лише 36 змогли взяти участь) різних галузей, які так чи так пов’язані з книжковим і культурним ринком країни, та чия репутація не викликає сумнівів. Серед членів ЕР - багато журналістів і публічних осіб, які не вагалися своєю участю засвідчити прозорість і легітимність відбору. Ми безмежно вдячні шановним Експертам за їхню самовіддану працю і за гарний вибір.
Прозорість процедури
У своїй роботі експерти послуговувалися Положенням про Експертну раду, яке було суттєво доопрацьоване цього року. Також кожен з експертів підписав заяву про наявність/відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів в рамках участі в Експертній раді.
Індивідуальні оціночні відомості кожного експерта будуть доступні онлайн.
Фінанси
Кошти на закупівлю книжкової продукції в кошторисі Інституту на 2018 рік не були передбачені, тому мають бути перерозподілені у встановленому порядку, з інших напрямів діяльності Інституту (з видатків споживання на видатки розвитку) у межах бюджетної програми КПКВК 1801560 «Забезпечення діяльності Українського інституту книги, випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга».
З цією метою Мінкультури підготувало та надіслало на погодження проект Розпорядження Кабінету Міністрів про перерозподіл видатків. Станом на 31.10.18 цей проект Розпорядження погоджений Мінфіном та Мінекономрозвитку, отримано правову експертизи від Мінюсту та затверджено Кабінетом міністрів України.
Прес-пак для журналістів, з повним набором документів по програмі, доступний за посиланням.
Прес-конференція відбулася 31 жовтня,
О 12:30 у приміщенні
Національного музею імені Тараса Шевченка
бул. Т. Шевченка, 12, Київ