Український інститут книги оголошує конкурс із добору експертів до складу Експертних рад, які відбиратимуть культурно-мистецькі проєкти, спрямовані на випуск книжкової продукції. Прийом документів від кандидатів триватиме з 7 до 28 листопада 2025 року (18:00). Експерти обираються на два роки для роботи над конкурсами 2026–2027 років за пріоритетними тематичними напрямами:
1) Експертна рада за пріоритетним тематичним напрямом: художні та науково-популярні твори для різних вікових категорій читачів з історії України різних періодів у контексті боротьби за розбудову державності, її суверенітету і незалежності, боротьби проти імперіалізму, зокрема з біографіями видатних діячів нашої держави.
2) Експертна рада за пріоритетним тематичним напрямом: твори для дітей та юнацтва, спрямовані на національно-патріотичне виховання, плекання демократичних цінностей, культурного розмаїття і міжкультурного діалогу, гендерної рівності, неприпустимості насильства, розвиток лідерства, екологічної самосвідомості, відповідальності за навколишній світ, розвиток критичного мислення.
3) Експертна рада за пріоритетним тематичним напрямом: художні твори, пов’язані з відзначенням подвигів ветеранів війни, проявлених під час захисту суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості України.
4) Експертна рада за пріоритетним тематичним напрямом: видання книжкових видань про культуру, історію та мову, мистецькі та інші надбання національних меншин і корінних народів України та їх роль у розвитку української культури та державності.
Конкурсний добір кандидатів до складу кожної Експертної ради здійснюється відповідно до Порядку проведення конкурсного добору експертів державної установи «Український інститут книги» та Положення про конкурсну комісію з добору експертів до експертних рад державної установи «Український інститут книги».
Експертна рада створюється у складі не менше 5 (п’яти) осіб за кожним пріоритетним тематичним напрямом. Одна й та сама особа може бути включена до складу лише 1 (однієї) Експертної ради за відповідним тематичним напрямом.
Вимоги до кандидатів
До складу Експертної ради включаються (за їхньою згодою) науковці, освітяни, фахівці бібліотечної справи, підприємств, організацій, установ у сфері культури, книгорозповсюдження, інших креативних індустрій, літературознавці, літературні критики, книжкові оглядачі, громадські діячі, журналісти, чия публічна активність добре відома в Україні, а кваліфікація й професійний досвід дозволяють якісно оцінити проєкти, які мають:
- вищу освіту не нижче першого (бакалаврського) рівня;
- досвід у книжковій та дотичних до неї сферах, а також напрямах сфери культури;
- досвід участі в експертних радах, комісіях, журі тощо;
- досвід оцінювання проєктів або програм у сфері культури та креативних індустрій, у тому числі книжкових проєктів;
- володіння українською мовою;
- бездоганну ділову репутацію.
Для участі у конкурсі кандидат до складу Експертної ради за відповідним тематичним напрямом подає:
1) заяву про включення до складу Експертної ради за формою згідно з додатком 1 Порядку;
2) рекомендаційний лист від профільної інституції (за бажанням) на офіційному бланку (за наявності) профільної інституції у сфері культури, освіти, науки чи комунікацій;
3) згоду на обробку персональних даних за формою згідно з додатком 2 Порядку;
4) копію документа, що посвідчує особу кандидата;
5) біографічну довідку (фахове резюме) кандидата за формою згідно з додатком 3 Порядку;
6) копію документа про вищу освіту;
7) заяву про наявність/відсутність реального та/або потенційного конфлікту інтересів за формою згідно з додатком 4 Порядку.
Кандидати подають до Інституту заповнені та підписані документи у сканованому вигляді (формат PDF) на електронну пошту [email protected] одним електронним листом, кожен документ окремим файлом. Кандидати забезпечують правдивість поданої інформації про себе.
Звертаємо увагу!
Кожному члену Експертної ради необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для підписання документів з оцінювання проєктів у разі заповнення та подання їх в електронному вигляді. Використовувати у своїй роботі можна будь-який сервіс електронного документообміну (наприклад, Paperless, Дія. Підпис, Вчасно). Документи, подані кандидатом після завершення зазначеного в оголошенні строку, Інститутом не розглядаються.
Відповідальний працівник за приймання документів від кандидатів – Гудзенко Ярослава, провідний фахівець відділу підтримки бібліотек та книговидання УІК, електронна адреса: [email protected], телефон: (095) 423-29-00.
Нагадаємо, Український інститут книги – державна установа, створена у 2016 році для розвитку книжкової галузі та промоції читання. Ми підтримуємо видавців, перекладачів і авторів, працюємо над тим, щоб українська література ставала доступнішою в Україні й видимішою у світі. За роки своєї діяльності УІК: поповнив фонди публічних бібліотек більш ніж 2 млн примірників; організував 59 національних стендів на міжнародних книжкових ярмарках, де понад 120 українських видавців представили свою продукцію; підтримав переклад понад 250 українських книжок іноземними мовами; надрукував понад 300 тисяч дитячих книжок для маленьких українців, які виїхали за кордон через війну.